0
0,00 kr 0 produkter

Du har ingen produkter i handlekurven.

Kjøpsbetingelser

Produktspesifikke betingelser
Priser

Under hvert bilde vises 3 priser : Liten, vanlig, ekstra. Størrelsen som er avbildet er i str. Ekstra. Prisene er inkl 25 % moms. Et leveringsgebyr på 110 NOK kommer i tillegg på hver bestilling ved betaling med kredittkort – VISA, MasterCard, AmEx og Diners.

Beskyttelse av personopplysninger

EuroFlorist behandler alle kundeopplysninger konfidensielt. EuroFlorist gir ikke kundeopplysninger til tredjepart uten kundens samtykke.( For mer informasjon, les vår Personvernerklæring.)

Bestillingsbekreftelse

Bekreftelse på bestillingen kommer opp på skjermen og blir sendt deg via e-post. Du kan og skrive ut en kvittering etter gjennomført kjøp.

Produkter

På våre sider har vi bilder av forskjellige buketter og dekorasjoner. Butikkene tilstreber å lage et produkt som har det samme designuttrykket som vises på bildet. Men enkelte blomster kan erstattes av andre hvis den valgte blomst ikke finnes i dagssortimentet. Norge er et stort land og tilgjengeligheten av blomster er ikke like stor over hele landet.

Produkt som f.eks. vaser, gratulasjonskort, representerer tilgjengelig produktkategori i butikken. Det aktuelle produkt varierer fra butikk til butikk

EuroFlorist garanterer ikke produktdesignen for internasjonale bestillinger. Her varierer det på lik linje som i Norge.

Bestillingstider

For at våre butikker skal klare å lag din blomsterhilsen og sende den ut må vi sette noen tidsfrister for når bestillingene må være inne hos oss. På hverdager må bestillingene til firmaer gjøres før kl 10.00 Bestillinger til privatpersoner må gjøres før kl 12.00 for at vi skal garantere utsending samme dag. Det er noen avvik på dette, der kommunikasjonene er vanskelige og leveransen foregår med buss eller båt kan det være andre tidsfrister. I andre enden er det også mange butikker som tar imot bestillinger frem til ettermiddagen. På lørdager må bestillinger gjøres før kl 12.00 for at vi skal kunne behandle bestillingen og få sendt den ut samme dag

Leveringstider

Bestillingen sendes utførende butikk fortløpende (innenfor vanlige åpningstider)etter at bestillingen er lagt inn i vårt ordresystem. Det er butikkens utkjøringsrutiner som bestemmer siste mulige bestillingstidspunkt for levering samme dag.

Privatadresser
Leveringstidspunktet kan variere ettersom blomsterhandlerne har ulike avtaler med sine budfirmaer. Levering av din blomsterbestilling foregår vanligvis melllom 15.00 og 21.00 på ukedager og 13.00 og 18.00 på lørdager. EuroFlorist kan ikke garantere et spesifikt klokkeslett, men vil gjøre sitt beste for å imøtekomme dine ønsker.
OBS!! Avvik forekommer der avstanden mellom nærmeste butikk og leveringsadressen er stor, og blomstene må sendes med offentlig kommunikasjon. Mottager blir da ringt opp og butikk og mottager avtaler levering seg imellom.

Firmaadresser
Blomster levert til en firmaadresse må bestilles senest innen kl.09.00 samme dag, vi oppfordrer til å bestille dagen før. Blomstene blir levert i løpet av dagen før kl. 16.00.
NB!! Husk å skrive riktig firmanavn i rubrikken for Firma i bestillingsformularet!
OBS!! Avvik forekommer der avstanden mellom nærmeste butikk og leveringsadressen er stor, og blomstene må sendes med offentlig kommunikasjon. Mottager blir da ringt opp og butikk og mottager avtaler levering seg imellom.

EuroFlorist garanterer ikke leveringer på søndager og bevegelige helligdager. Bestillinger med slike datoer vil bli levert enten dagen før eller påfølgende virkedag.

Begravelser
Bestillinger til begravelser må være foretatt senest en dag på forhånd for å garantere levering. Binderi som skal ha bånd med tekst må bestilles senest to dager for levering.

Morsdag og Valentines dag
MERK: levereringer til Morsdag og Valentine kan bli levert etter kl.21.00 på hverdager og kl 18.00 på lørdager, pga store mengder bestillinger skal leveres på en dag.

JUL
Ved leveranser før jul kan det forekomme avvik i leveringstidspunkt og dato pga butikkenens lokale utkjøringsbegrensninger. Desember er blomsterhandlerens travleste måned. Butikken vurderer ordren slik at generelle julehilsner blir levert FØR jul.Dette for at man skal få effektivitet på utkjøringne og at man skal finne folk hjemme. Er det veldig viktig med rett leveringsdato, f.eks bursdager og andre viktige markeringer oppfordrer vi kundene til å skrive dette i feltet for Informasjon til blomsterhandleren i bestillingsformulæret. Bestillinger foretatt etter 21.des kan ikke garanteres levert før jul. Pga av kommunikasjon begrensninger og varetilgjengelighet kan noen leveringer bli sendt ut i romjulen. Ved store endringer vil vi så langt det er mulig informere bestiller om forsinkelsene.

Hvis du ikke er fornøyd

Mottager bes vennligst ta kontakt butikken som har levert blomstene. Navn og telefonnummer står enten på innpakningspapiret eller adresselappen. Blomster er ferskvare og klager ang kvalitet og levering må rapporteres innen 48 timer. Eller ta kontakt med EuroFlorist og vi tar klagen videre til butikken. Klager ang uteblitt levering rettes til EuroFlorist som vil ta det videre med butikken.

Leveringsmåte

Blomstene vil bli levert til mottaker av et bud, unntatt for mindre steder der eneste mulige leveringsmåte er å sende dem med buss eller ferje. Da blir mottager kontaktet og leveringssted blir avtalt.


Leveranser

Blomster ansees å være levert når den er levert i resepsjon på sykehus, hoteller, institusjoner og bedrifter med bemannet resepsjon. Våre bud har ikke adgang til kontorer, sykehusrom/avdelinger eller andre steder innenfor sikkerhetssperringer. Det er viktig med mobiltelefonnummer til mottager for å lette leveransen. Legg merke til at mange sykehusavdelinger ikke tillater blomster inn på rommene, blomster settes ofte på gangen og kortet overleveres til mottager

Leveranser til utlandet

Vi leverer blomster til de fleste land i verden med noen få unntak, slik som krigssoner. Bestillingen bør være foretatt senest 1 hverdag før leveringsdato spesielt til deler av verden med stor tidsforskjell. Bestillinger håndteres i løpet av vår vanlige åpningstid. Blomsterkort og bøker kan bare leveres til Norske adresser.

Leveringsbetingelser

Bestiller er ansvarlig for at leveringsinformasjon til mottaker er fullstendig og korrekt. Hvis det oppstår forsinkelser i leveringen pga. uriktige eller ufullstendige opplysninger (inkludert dørnummer) oppgitt av kunden, vil bestillingen ikke bli refundert.

Når du foretar en bestilling, har du mulighet til å krysse av for

A: Henge blomstene på døren.Budet vil vurdere om det er trygt å henge blomstene på døren og om været tillater det.

B: Levere blomstene til nabo.

C: Butikken ringer mottager og avtaler levering

Hvis bestiller har krysset av for at blomster kan henges på dør eller levert til nabo og de blir borte er EuroFlorist ikke ansvarlig for blomstene og bestillingen vil ikke bli refundert.

Forsinkelser kan oppstå når

A: Det under bestillingen ikke ble krysset av for noen av alternativene.
Blomstene blir tatt med tilbake til butikken og mottager blir ringt for avtale om ny levering.

B: Butikken ikke får tak i mottager og EuroFlorist ikke får tak i deg som kunde for ytterligere informasjon om mottager

Betaling og sikkerhet

Sikkerheten for betaling via vår nettside er svært høy. Våre kreditkorttransaksjoner håndteres av Netgiro, et selskap i SEB gruppen. Falske bestillinger

Falske bestillinger og forsøk på svindel vil alltid bli politianmeldt.

Annet

All nedlasting av materiale fra nettstedet foregår på egen risiko.
Vi behandler e-post og bestillinger i løpet av vår åpningstid
Mandag-fredag 09.00-17.00, lørdag 09.00-12.30.

Kjøpsbetingelser

Standard kjøpsbetingelser
Innledning

Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.



1. Avtalen

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.

Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.

2. Partene

Selger er Papaver Blomster AS, Grønnegata 23, 2317 Hamar, post@ny.papaver.no, 995 35 599, org.nr: 927 297 566, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

3. Pris

Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.

4. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

5. Betalingen

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Dersom kjøperen bruker Vipps, kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.

Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.

6. Levering

Bestillingen sendes utførende butikk fortløpende (innenfor vanlige åpningstider)etter at bestillingen er lagt inn i vårt ordresystem. Det er butikkens utkjøringsrutiner som bestemmer siste mulige bestillingstidspunkt for levering samme dag.

Privatadresser
Leveringstidspunktet kan variere ettersom blomsterhandlerne har ulike avtaler med sine budfirmaer. Levering av din blomsterbestilling foregår vanligvis melllom 15.00 og 21.00 på ukedager og 13.00 og 18.00 på lørdager. EuroFlorist kan ikke garantere et spesifikt klokkeslett, men vil gjøre sitt beste for å imøtekomme dine ønsker.
OBS!! Avvik forekommer der avstanden mellom nærmeste butikk og leveringsadressen er stor, og blomstene må sendes med offentlig kommunikasjon. Mottager blir da ringt opp og butikk og mottager avtaler levering seg imellom.

Firmaadresser
Blomster levert til en firmaadresse må bestilles senest innen kl.09.00 samme dag, vi oppfordrer til å bestille dagen før. Blomstene blir levert i løpet av dagen før kl. 16.00.
NB!! Husk å skrive riktig firmanavn i rubrikken for Firma i bestillingsformularet!
OBS!! Avvik forekommer der avstanden mellom nærmeste butikk og leveringsadressen er stor, og blomstene må sendes med offentlig kommunikasjon. Mottager blir da ringt opp og butikk og mottager avtaler levering seg imellom.

EuroFlorist garanterer ikke leveringer på søndager og bevegelige helligdager. Bestillinger med slike datoer vil bli levert enten dagen før eller påfølgende virkedag.

Begravelser
Bestillinger til begravelser må være foretatt senest en dag på forhånd for å garantere levering. Binderi som skal ha bånd med tekst må bestilles senest to dager for levering.

Morsdag og Valentines dag
MERK: levereringer til Morsdag og Valentine kan bli levert etter kl.21.00 på hverdager og kl 18.00 på lørdager, pga store mengder bestillinger skal leveres på en dag.

JUL
Ved leveranser før jul kan det forekomme avvik i leveringstidspunkt og dato pga butikkenens lokale utkjøringsbegrensninger. Desember er blomsterhandlerens travleste måned. Butikken vurderer ordren slik at generelle julehilsner blir levert FØR jul.Dette for at man skal få effektivitet på utkjøringne og at man skal finne folk hjemme. Er det veldig viktig med rett leveringsdato, f.eks bursdager og andre viktige markeringer oppfordrer vi kundene til å skrive dette i feltet for Informasjon til blomsterhandleren i bestillingsformulæret. Bestillinger foretatt etter 21.des kan ikke garanteres levert før jul. Pga av kommunikasjon begrensninger og varetilgjengelighet kan noen leveringer bli sendt ut i romjulen. Ved store endringer vil vi så langt det er mulig informere bestiller om forsinkelsene.

7. Angrefrist / Hvis du ikke er fornøyd

Mottager bes vennligst ta kontakt butikken som har levert blomstene. Navn og telefonnummer står enten på innpakningspapiret eller adresselappen. Blomster er ferskvare og klager ang kvalitet og levering må rapporteres innen 48 timer. Eller ta kontakt med EuroFlorist og vi tar klagen videre til butikken. Klager ang uteblitt levering rettes til EuroFlorist som vil ta det videre med butikken.

8. Leveringsmåte

Blomstene vil bli levert til mottaker av et bud, unntatt for mindre steder der eneste mulige leveringsmåte er å sende dem med buss eller ferje. Da blir mottager kontaktet og leveringssted blir avtalt.
Leveranser

Blomster ansees å være levert når den er levert i resepsjon på sykehus, hoteller, institusjoner og bedrifter med bemannet resepsjon. Våre bud har ikke adgang til kontorer, sykehusrom/avdelinger eller andre steder innenfor sikkerhetssperringer. Det er viktig med mobiltelefonnummer til mottager for å lette leveransen. Legg merke til at mange sykehusavdelinger ikke tillater blomster inn på rommene, blomster settes ofte på gangen og kortet overleveres til mottager

9. Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller hans representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6.



10. Forsinkelse og manglende levering – kjøpernes rettigheter og frist for å melde krav

Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren.

Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig (for eksempel e-post).

Oppfyllelse

Kjøper kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse fra selger. Kjøper kan imidlertid ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selger at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Skulle vanskene falle bort innen rimelig tid, kan kjøper likevel kreve oppfyllelse.

Kjøperen taper sin rett til å kreve oppfyllelse om han eller hun venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Heving

Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, skal kjøperen oppfordre selger til å levere innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse. Dersom selger ikke leverer varen innen tilleggsfristen, kan kjøperen heve kjøpet.

Kjøper kan imidlertid heve kjøpet umiddelbart hvis selger nekter å levere varen. Tilsvarende gjelder dersom levering til avtalt tid var avgjørende for inngåelsen av avtalen, eller dersom kjøperen har underrettet selger om at leveringstidspunktet er avgjørende.

Leveres tingen etter tilleggsfristen forbrukeren har satt eller etter leveringstidspunktet som var avgjørende for inngåelsen av avtalen, må krav om heving gjøres gjeldende innen rimelig tid etter at kjøperen fikk vite om leveringen.

Erstatning

Kjøperen kan kreve erstatning for lidt tap som følge av forsinkelsen. Dette gjelder imidlertid ikke dersom selgeren godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor selgers kontroll som ikke med rimelighet kunne blitt tatt i betraktning på avtaletiden, unngått, eller overvunnet følgene av.

11. Mangel ved varen – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Retting eller omlevering

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

Prisavslag

Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

Heving

Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

12. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra kjøperen. Selgeren vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved uavhentede varer.

Oppfyllelse

Selger kan fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen. Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Heving

Selger kan heve avtalen dersom det foreligger vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøperens side. Selger kan likevel ikke heve dersom hele kjøpesummen er betalt. Fastsetter selger en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse og kjøperen ikke betaler innen denne fristen, kan selger heve kjøpet.

Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr

Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selger kreve renter av kjøpesummen etter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til Kjøper kan da bli holdt ansvarlig for gebyr etter inkassoloven.

Gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer

Dersom kjøperen unnlater å hente ubetalte varer, kan selger belaste kjøper med et gebyr. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.

13. Garanti

Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.

14. Personopplysninger

Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.

EuroFlorist behandler alle kundeopplysninger konfidensielt. EuroFlorist gir ikke kundeopplysninger til tredjepart uten kundens samtykke.( For mer informasjon, les vår Personvernerklæring.)

15. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
Alle rettigheter reservert 1996 - 
2022
 © Blomsterbinderiet Papaver
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram